- Dit evenement is voorbij.
Parkenmaand-cleanup: Oosten van het Zuiderpark

Tijdens de Parkenmaand gaan we met visnetten en afvalgrijpers naar de oostkant van het Zuiderpark. We lopen een route door het mooie groen en ontdoen de stadsnatuur van plastic en andere troep.
We starten om 13:00 uur bij de singel in het Zuiderpark aan de Dordtsestraatweg. Kom je met het openbaar vervoer, dan kun je met bus 76 reizen en uitstappen bij de halte Valkeniersweg. We lopen een route door het park en eindigen rond 15:00 uur met een bakje koffie bij Ibis Styles Rotterdam Ahoy. Vanaf hier loop je in tien minuten terug naar de startplek.
Ibis is één van de adressen waar je in ruil voor opgeraapt zwerfafval een bakkie koffie krijgt. Je leest meer over Bakkie voor een Zakkie via deze link. De Parkenmaand is een jaarlijks terugkerend evenement in mei met een veelheid aan activiteiten in de Rotterdamse parken. Op deze website lees je wat er nog meer te beleven is.
Zwerfie Rotterdam zorgt voor alle opruimmaterialen. Aanmelden is fijn en kan door een berichtje te sturen naar 0641496212 of online op EventBrite.
